Forretningsorden for Bestyrelsen for Trørød Grundejerforening
Forretningsordenen skal ikke godkendes af generalforsamlingen, men er bestyrelsens vedtagne måde at arbejde på. Den vil være tilgængelig på foreningens hjemmeside.
- Regler for disposition af midler og bindende aftaler fremgår af TGs Vedtægter § 9. Formand eller næstformand kan ikke varetage rollen som kasserer.
- Kasserer-, formands- og næstformandspost må ikke varetages af personer, der er nært beslægtede fx ved ægteskab, samboende eller på anden vis, således at der er tale om et økonomisk interessefællesskab.
- Konstitueringsmøde:
- Den nyvalgte bestyrelse indkaldes til konstituerende møde ved den hidtidige bestyrelses foranstaltning jf. vedtægternes § 9.
- Dagsordenen indeholder bl.a. valg af mødeleder, konstatering af bestyrelsens sammensætning, orientering om bestyrelsens virksomhed, regnskab og fremtidige virke, eventuelle forslag, valg af formand, næstformand, kasserer, sekretær, valg af repræsentanter til fx Fællesudvalg og andre eksterne fora samt punktet eventuelt.
- Navnene på de valgte bestyrelsesmedlemmer og deres rolle, og øvrige relevante funktioner gøres tilgængelig på foreningens hjemmeside.
- Bestyrelsesmøder
- Møder afholdes efter aftale dog mindst hvert kvartal og indkaldes af sekretæren eller formanden. Beslutninger tilstræbes truffet ved enstemmighed, men ellers jf. § 9 (almindelig stemmeflertal - ved stemmelighed er formandens stemme afgørende), dog vil kun bestyrelsesmedlemmer medregnes.
- Suppleanter og andre kan inviteres til at deltage og give deres input.
- Der udfærdiges mindst beslutningsreferat fra alle bestyrelsesmøder.
- Generalforsamling
- I supplement til § 5 i vedtægterne vedrørende referat fra afholdte generalforsamlinger, skal referatet underskrives af den valgte formand og dirigent. Kassereren foranlediger, at det bliver sendt til foreningens bankforbindelse.
- Opgavefordeling i bestyrelsen:
- Bestyrelsen fordeler selv sine opgaver imellem sig, dog altid i overensstemmelse med foreningens vedtægter, herunder deltagelse i eksterne fora, som fx Fællesudvalget for grundejerforeninger i Rudersdal, møder med Rudersdal Kommune m.fl.
- Økonomi varetages af foreningens kasserer som endvidere er foreningens dataansvarlige i forhold til den til enhver tid gældende Persondatalov.
Således besluttet på bestyrelsesmøde 21. september 2020.
Underskrevet af foreningens sekretær (Carsten Thaarup)